Tiinan syksyn 2018 joogatunnit

Syksy tuo muassaan hieman muutoksia opetusaikatauluihini, mutta paljon ihania tunteja on yhtä kaikki luvassa – lämpimästi tervetuloa joogaamaan kanssani! Viikkoaikataulu tulee olemaan seuraavanlainen:

YINJOOGA maanantaisin 20.00
ILMAJOOGA tiistaisin 17.00
VINYASA FLOW torstaisin 19.00
KEHONHUOLTO, VENYTTELY JA FASCIAT torstaisin 20.00
SLOW FLOW perjantaisin 9.00
YINJOOGA perjantaisin 10.00

Sastamalan opiston kursseille ilmoittautuminen alkaa keskiviikkona 15.8.2018 klo 12.30. Joogaryhmäni ovat usein täyttyneet haipakkaan, joten kannattaa olla sormi napilla aika lailla h-hetkellä. Opetan syyslukukaudella opistolla vain kaksi kurssia, jotka ovat slow flow ja yin, kummatkin perjantaiaamussa. Slow flow (60 minuuttia) alkaa klo 9.00 ja yin (75 minuuttia) klo 10.00. Suunnittelen nämä tunnit siten, että ne sopivat peräjälkeen tehtäviksi ja toisiaan täydentämään: mikäli siis mahdollista, tule kumpaankin ryhmään! Suora linkki opiston kursseihini on tässä.

Mikäli kaipaat

  • lisää joogaa,
  • iltatunteja tai
  • tunteja, joille ei tarvitse sitoutua koko lukukaudeksi,

tule Motiolle! Loput viikkotuntini ovat siellä. Yinjooga jatkaa tuttuun tapaan maanantai-illoissa. Tiistaisin sijaistan ilmajoogan ohjaajana ainakin syyskauden ajan. Torstaisin ohjaan kaksi tuntia putkeen: ensin vinyasa flow’n, sitten monipuolisen kehonhuoltotunnin. Jos kaipaat opiston torstai-iltojen yinjoogaa Oivapajalla, tule Motion torstaitunnille: teemme siellä paljon yin-liikkeitä! Motion tuntien maksuvaihtoehdot näet täältä. Liikuntasetelit kelpaavat maksuvälineenä. Tunneille tulee varata paikka etukäteen varausjärjestelmän kautta.

Opiston tunnit alkavat 14.9.2018 ja Motion syyskausi 27.8.2018. Motion kesätunnit pyörivät siis vielä puolitoista viikkoa. Lisätietoa tuntisisällöistä edempänä!

Teksti jatkuu kuvan jälkeen.

pilates-1669674_1280.jpg

Viikkotuntien lisäksi järjestän aika ajoin workshopeja Puistokadun salilla ja Motiolla. Workshopit ovat viikkotuntia pidempiä sessioita, joissa syvennytään usein johonkin teemaan, kuten stressinhallintaan, vuodenaikaan tai niskan hyvinvointiin. Workshopeista ilmoittelen nettisivuillani ja Facebookissa. Voit aina esittää minulle toiveita teemaworkshopeista!

Noin kerran kuussa opetan Tampereella Lentävässä Matossa erilaisia workshopeja, ilmajoogaa ja yinjoogaa. Teen myös vierailuja eri kaupunkien joogastudioille. Jos haluat minut kaupunkiisi opettamaan, ota yhteyttä!

Teksti jatkuu kuvan jälkeen.

yoga-2137288_1280.jpg

Lisätietoa syksyn joogatunneista

Ohjaustyylini on sellainen, että kaikki joogatuntini sopivat sekä ensikertalaisille että konkareille. Minut on koulutettu huomioimaan jokaisen joogaajan anatomian yksilöllisyys, joten minun tunneillani ei jahdata muotoa, vaan tarjoan erilaisia vaihtoehtoja liikkeiden suorittamiseen: tavoitteena on omaa kehoa palveleva harjoitus ja hyvä olo.

Yinjooga

Yinjoogassa huljutellaan faskiat vapaaksi. Se on staattinen joogatyyli, jossa asennoissa viivytään 2–10 minuuttia. Yinjooga edistää syvien sidekudosalueiden aineenvaihduntaa ja liikkuvuutta ja tekee hyvää etenkin alaselälle ja lonkille. Yinjoogalla on erittäin voimakas hermostoa rauhoittava ja stressiä purkava vaikutus. Asentoihin rauhoittuminen monen minuutin ajaksi opettaa hyväksyvää läsnäoloa. Hyvä joogamuoto tosi jumissa oleville.

Vinyasa flow ja slow flow

Dynaaminen joogan muoto, jossa liikkeet tehdään virtaavina sarjoina hengityksen tahdissa. Se kehittää voiman ohella kestävyyttä ja kehon koordinaatiota, tasapainoa ja liikkuvuutta. Olo tunnin jälkeen on yleensä vapautunut ja energinen. Slow flow on kuten vinyasa flow, mutta hitaammalla tahdilla ja yksinkertaisemmin. Slow flow on erityisen sopiva aloittelijoille, hieman rapakuntoisemmille tai rauhallista harjoitusta kaipaavalle, joskin harjoituksesta voi rakentaa myös erittäin vahvan ja vahvistavan! Flow-tunnit huolehtivat hyvästä ryhdistä ja notkistavat oloa.

Kehonhuolto, venyttely ja fasciat

Tällä rauhallisella tunnilla huollamme koko kehon perusteellisesti sormenpäistä olkapäihin ja varpaista kallonpohjaan. Teemme erilaisia venytyksiä ja faskiaan kohdistuvia harjoitteita. Yhdistän joogan, jäsenkorjausoppien ja uusimman faskiatutkimuksen parhaat palat tällä tunnilla, jonka sisältö vaihtelee kerrasta toiseen. Tavoitteena on lisää liikkuvuutta, kivuttomampi keho, immuniteetti rasitusvammoille, rentoutuneempi lihaksisto, joustava faskia ja levollinen mieli.

Ilmajooga

Ilmajooga on joogaa höystettynä katosta riippuvalla kankaalla. Tiistaitunti on vuoroviikoin lempeä ja vahvistava: lempeällä tunnilla teemme osan tunnista yinjoogaa ilmassa leijuen ja liikumme rauhallisemmalla tahdilla, vahvistavalla tunnilla teemme sananmukaisesti hieman voimakkaamman harjoituksen. Ilmajoogakangas tuo joogaharjoitukseen ihanaa painottomuuden tunnetta. Kangas tukee asentoja ja sen paine toimii faskioita avaavasti. Kankaan varassa riippuminen avaa selkärankaa upeasti. Loppurentoutus liinan kätköissä on suloinen kokemus. Vastaukset yleisimpiin ilmajoogakysymyksiin:

  • Kangas kattokiinnityksineen kestää henkilöauton painon, joten se kestää sinutkin!
  • Pää alaspäin ei ole pakko mennä, jos ei halua!

yoga-1507398_1280.jpg

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s